dimecres, 6 de maig de 2015

Udigital.edu: experimenta, juga i aprèn a través de les TIC

Cercant informació i material en línia sobre robòtica he trobat un article publicat a la revista Guix d'un projecte relacionat amb les noves tecnologies. 

Es tracta d'un projecte que està inspirat en el construccionisme i combina temes d’innovació educativa, TIC a l’educació i TIC per al desenvolupament. Vol estudiar com les tecnologies TIC-Media, ben utilitzades, poden ajudar a desenvolupar un pensament creatiu i a construir una consciència crítica.

L'autor de l'article explica com els grups de recerca han dissenyat tallers i activitats per apropar la recerca de la universitat a la societat mitjançant les tecnologies TICMedia, concretament les que UdiGital domina que són videojocs, robòtica, intel·ligència artificial, realitat augmentada, 3D, etc.

Per a dur a terme el projecte preparen diferents tallers que són diferents els uns dels altres però que comparteixen l'objectiu del potenciament de la creativitat. Es mencionen quatre tallers que tenen ja consolidats que són:
- Taller de robots submarins
- Taller de robots de rescat
- Taller d'automàtica augmentada amb robots LEGO Mindstorms
- Taller d'iniciació a l'scratch. 

Aquest projecte ja s'ha començat a diverses escoles com són les escoles del Veïnat de Salt i Dalmau Carles de Girona. 

Les conclusions que n'extreuen de l'article són que encara és molt aviat per avançar resultats però que les opinions dels infants que hi participen són molt positives i es troben amb la demanda de tornar a repetir l'experiència. A més, han rebut diverses peticions de mestres perquè organitzin cursos de formació per a educadors i educadores. 


La lectura d'aquest article m'ha creat molta curiositat i és per això que he decidit compartir-lo amb tots vosaltres. M'agradaria molt veure com aquest projecte ha anat evolucionant i buscaré informació sobre aquest. 

La referència d'aquest article és: Muntaner, E. (2012). UdiGital.edu: experimenta, juga i aprèn a través de les TIC. Guix. 386, 30-32.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada